De eerste stappen
Na het analyseren van de website, worden er verschillende verbeteringen uitgevoerd om het conversiepercentage te verhogen. Dit kan onder andere inhouden het aanpassen van de website lay-out, het toevoegen van nuttige informatie, het aanpassen van de call-to-action knoppen en nog veel meer. Er zijn zelfs testen gedaan met het aanpassen van het aanpassen van de kleuren van de winkelmand knop. Wel is het belangrijk dat je dit ten alle tijde middels een A/B test doet. Met behulp van A/B tests en multivariate tests worden veranderingen in de website getest. Deze tests helpen bij het identificeren van de beste veranderingen om het conversiepercentage te verhogen. Dat houdt in dat bijvoorbeeld de ene helft van de bezoekers de originele website krijgt te zien, terwijl de andere helft de aangepaste versie krijgt.
Remarketing
Een andere manier om het conversiepercentage te verhogen, is door het gebruik van remarketing. Remarketing is het proces van het tonen van advertenties aan mensen die eerder de website hebben bezocht. Met behulp van remarketing kunnen bedrijven mensen terug naar hun website lokken, om hen zo te helpen bij het maken van een aankoop. Dit kan op een aantal verschillende manieren. Zo kun je hiervoor social media inzetten, maar is ook mailing een goede manier. Uiteraard dienen ze dan wel hun mailadres te hebben achtergelaten, bijvoorbeeld bij het vroegtijdig verlaten van het winkelmandje.
Het uiteindelijke doel
Conversie optimalisatie kan een bedrijf helpen om meer klanten aan te trekken, meer verkopen te genereren en de kosten per verkoop te verlagen. Door middel van het analyseren van de prestatie van een website en het uitvoeren van veranderingen, kunnen bedrijven hun conversiepercentage verhogen en zo hun online verkoop verbeteren. Nu kun je ervoor kiezen dit zelf te doen, maar is het aan te raden om een ervaren marketing bureau zoals Daar-om.nl in te schakelen. Door hun jarenlange ervaring weten ze exact wat wel en wat absoluut niet werkt. Wat je namelijk vaak ziet, is dat bedrijven die de keuze maken dit zelf te doen, dit niet volledig en continu blijven doen. Het is namelijk een continu proces, wat eigenlijk nooit klaar is.