
Net op tijd voor Halloween heeft Oculus vandaag aangekondigd dat de VR-poort van het bekroonde survival-horrorspel Resident Evil 4 (2005) verschijnt op 21 oktober.
Resident Evil 4 komt exclusief aan op Oculus Quest 2 (re: niet de originele Quest) wanneer het volgende maand wordt gelanceerd. De game is volledig herwerkt voor virtual reality in de first-person door Capcom, Oculus Studios en Armature Studio.
De laatste keer dat we de game te zien kregen, was tijdens de Oculus Gaming Showcase in april, toen een paar pre-alpha-clips werden onthuld. Nu hebben de ontwikkelaars een nieuwe uitgebreide gameplay-trailer (hierboven) weggegooid en nog een paar afbeeldingen erbij.
Er is nog steeds maar een klein beetje informatie beschikbaar, maar het team herhaalde vandaag dat er een paar opmerkelijke opties zullen zijn om uit te kiezen om de ervaring bij je speelstijl te laten passen.
Resident Evil 4 voor Quest 2 wordt gezegd dat het zowel staande als zittende modi heeft, en voortbewegingsopties omvatten teleportatie, beweging op kamerschaal en soepele voorwaartse beweging via de analoge stick. Een volledige rig op het bovenlichaam maakt ook interactiviteit met twee handen mogelijk, zegt Armature, waardoor je wapens kunt verwisselen door ze van je lichaam te grijpen.
Als onderdeel van de hele first-person rejiggering van de game voor VR, heeft het team wapens en items slim opnieuw ontworpen om fysieke objecten te zijn, wat het hanteren ervan een meer meeslepende ervaring zou moeten maken. Als gevolg hiervan, door aan hendels te trekken, puzzelstukjes te verplaatsen en wapens fysiek te laden, lijkt het op een VR-native ervaring.
In de nieuwe trailer kun je ook een glimp opvangen van een goed deel van het bloedige bloedbad, iets dat ongetwijfeld gruwelijk zal zijn in VR. We hopen gewoon dat de ontwikkelaars een manier hebben gevonden om tussenfilmpjes te maken die net zo boeiend zijn als de nieuwe gameplay-beelden, omdat er een behoorlijk groot aantal in de originele game is en ze het potentieel hebben om onderdompeling tot op zekere hoogte te belemmeren wanneer ze rechtstreeks worden geport als videobestanden naar VR-games. Hoe het ook zij, we zullen de game voor de lancering in handen krijgen voor onze gepatenteerde deep-dive review.
creditSource link